Tämmösten Tupa

Tämmösten Tupa Laviassa on toiminut 25 vuotta Lavian seurakunnan diagoniatyön ja lavialaisten yhdistysten vapaaehtoistyönä ylläpitämänä tapaamiskahvilana. Se on auki toripäivisin perjantaina klo 9,30- 12,00 osoitteessa Keskustantie 3. Heinäkuussa ja joulun aikaan pidetään taukoa. Lavian kansalliset seniorit ovat olleet toiminnassa alusta alkaen. Paikkakunnalla järjestetyn "ystävätoimnta-kurssin" innoittamina.

Tarjoilupöydällä on vapaaehtoisen kahvirahan possu, johon kävijä voi pudottaa kolikoita tai paperirahaa oman mielensä mukaan. Tarjoilun jokainen järjestäjä päättää oman mielensä mukaan. Ohjelmaakin voi järjestää - päiväkodin lapset ovat monta kertaa yllättäneet meidät!

Pankkitilille kertynyttä rahaa käytetään yhdessä päätettyihin hyvinvointikohteisiin, kahvilatilan vuokraan ja pieni summa menee kuukausittain nimetylle kuurojen koululle Afrikkaan. Viimeisimmällä isommalla summalla avustimme Riuttala- Mustajoen kylätalon pianon hankintaa.

Tervetuloa mukaan ja vapaita tarjoiluvuoroja halukkaille kahvilan pitäjälle löytyy kysyttäessä.

Palvelutalotoiminta

Ikä-ihmisten palvelutaloilla käymme seurustelemassa asukkaiden kanssa. Haluttaessa viemme heitä ulkoilemaan. Vanhusten viikolla pidämme yhteisen seurusteluhetken ja laulutuokion Iltatuulikodissa ja Aleksinhovissa.

Vapaaehtoistyötä Lavian seurakunnan hautausmaalla. Talkoolaiset iloisella kahvitauolla. Seniorit vastaavat yhden viikon kesähoitamisesta. Talkoopäivät ovat ma-ke-pe-aamuisin alkaen klo 9,00. Tule mukaan! Seurakunta laatii vapaaehtoisten viikko-ohjelman koko kesäksi.